Starcraft 2 Nybegynner tips? (11 posts)

About This Topic

Tags

No tags yet.

1. Hei, min første post her :D

Jeg har i mange år spilt RTS spill men har egentlig aldri blitt noe serlig god i spillet.
    Dette vil jeg forandre!

Foretrekker å spille protos, men noen som har noen tips/guider til meg.
    Har ikke skjønt hvordan build orders skrives, noen som kan forklare?
    Har funnet en strategi som pleier å fungere mot terrain, få 9-probes, Lage 3-pylons, lage 3- Zealot for å rushe med e mens jeg lager flere Zealot.

Men failer rushed taper eg pga eg ikka har noen annen stradegi etter det.

Noen som kan dele noen protos tips? :P

2. Jeg skal gi deg en basic og ganske trygg Protoss opening jeg pleier å bruke, samtidig som jeg forklarer deg hvordan build orders skrives.
    Probe produksjonen skal være konstant.

10 pylon
    10 gateway
    12 assimilator, send probe for å scoute
    15 cybernetics
    17 pylon
    19 stalker

Chronoboost nexus med engang du har nok energi(rundt på 8ende probe), før du bygger pylon på 17 starter du å spare på energi så du kan chronobooste ut stalkern.

Tallene i build ordern representerer hvor mange probes du skal ha før du bygger byggningen. Når det altså står "10 pylon", betyr det at du skal bygge en pylon når du har 10 probes. "19 stalker" betyr at du skal starte med stalkern når du har 19 probes. Probe produksjonen skal være konstant!!

Med den overnevnte builden får du ut en veldig rask stalker som beskytter mot diverse rush taktikker og sene scouts. Du endrer selvfølgelig build om du ser noen ulumskheter med scouten din.
    Hvis du vil er jeg mer en gjerne med på noen treningskamper så blir det lettere å skjønne mer kanskje.

3. Hei Darkfrog, skulle gjerne fått litt nybegynnerhjelp, hadde vært veldig glad for det :))

Mvh Xaykev.

4. Valg
    Observasjon
    Tilpasning
    Micro

5. Hadde planer om en liknende post Shady:D Jeg er også en ivrig strategispiller, men har dessverre bare spillt Starcraft når jeg fikk høre att 2'ern var på vei:) Spillte ikke så mye da heller, så har ikke så mye peiling. Heldivis forhåndsbestilte jeg spillet, å fikk en betakey, så har øvd litt:) Jeg liker også best Protoss, men liker å variere:D

Den BO er så å si helt lik den jeg bruker,(brukte før betaen ble avslutta) som Protoss. Sikkert en helt standar Bo.. Har prøvd litt forskjellige taktikker, noe som jeg synst er spennende. Liker spesielt å prøve å rushe framver, får å få kontroll over mappen, holde fienden ved sin første base, å vente på en skikkelig flåte. Fungerer dessverre bare når jeg spiller mot folk som ikke har mye erfaring med SC. Denne taktikken fungerer alltid best mot Terran, siden de som regel ender opp med å produsere siege tanks når jeg bruker denne metoden.. :)

Har forresten størst problemer med Zerg.. Noen gode tips Darkfrog?:)

(Beklager dårlig bokmål, er fra sunnmøre)

6. Noe som kan hjelpe mye er å se TotalBiscuit sin serie "I suck at Starcraft 2", ett humoristisk og lærerikt syn på kamper fra en nybegynner.
    Serien ser du her : http://www.youtube.com/watch?v=92Rv-s-7rNk
    Kort fortalt : han spiller kamper på nett og mot venner ... og kommenterer.
    Her får du en god latter, da han selv kommenterer humoristisk sine egne feil og hva han / du BURDE gjøre og feil man lett kan falle i, i tillegg til noen enkle taktikker for å komme igang.

My name is TotalBiscuit ... and I SUCK at StarCraft 2!

Han er en kjent anmelder av WoW og Blizzard-produkter generellt og sjefen for WoW Radio og har Shoutcastet i omtrent 10 år eller no.

Når det gjelder Zerg, har jeg ett par tips selv :
    i 1v1, så sørg for å ha spawne en Overlord ved 9, eventuellt "juks" ved å sette en drone til å lage en Vespene, lag en ny done, avbryt byggingen og vips så har du 11/10, kan hjelpe en del i 1v1.
    Skaff en Spawning Pool ved 14 og få Queen fort som fy når den er oppe.
    Om du så skal expande eller ikke ved 16 kommer an på hva du spiller mot og hva de gjør, scout.
    For rushing, så har du 6-pool, med andre ord, bygg en Spawning Pool med en gang du har penger til det, ingenting annet og spy ut lings med en gang etterpå.
    Roaches brukes sjeldent, men kan være gode mot zealots og tidlige Marines, ellers foretrekker jeg å gå Hydra / Muta combo eller Hydra og oppgradere dem hele tiden.
    Nydus Network sørger for at du alltid har hæren din tilgjengelig over hele kartet og kan fungere bra offensivt mot en ikke alt-for-bra spiller.
    Pass hele tiden på å bruke Queen effektivt så du alltid har larver på gang.

For å countre Reapers, enten gå roaches eller tech !#"%! raskt til Hydra eller, min favoritt, speedlings. Speedlings er alltid nyttige.
    Du kan ikke bruke Mutalisker, da det tar LANG tid å få frem Spire.
    Mutalisker er glimrende til å harasse motstanderen, ha en 6-8 stk. som du konstant flyr rundt og dreper arbeiderene hans og expansions. Flykt fra enhver kamp, expand selv og bygg masse Hydra samtidig = I win!

7. Takker for gode svar :D

Hvis noen er interisert i å spille mot meg så kan dere adde: xShadyx + char code 173

8. sjekk youtube for tutorials på protoss.. forøvrig kan du jo kanskje finne ut av ting selv.. er jo litt gøy å teste litt. AI er god å øve inn builds på.

9. Takker for tipset...
    Kom meg inn i Silver League 1vs1 :D

10. Det er spesielt 3 shoutcastere dere burde følge med på:
    http://www.youtube.com/user/HDstarcraft?feature=chclk
    HDStarcraft

http://www.youtube.com/user/huskystarcraft?blend=1&ob=4
    Husky

http://www.ustream.tv/day9tv/v3
    Day9, kongen av Starcraft kunnskap.

Og ja, teste ut builds med AI er veldig hjelpsomt for å se hvor raskt du kan gjøre det, men det er bedre å teste ting mot ekte spillere, siden AI spiller veldig rart, og ikke bruker strategier som er vanelig å se online. Men spill mot AI for å teste ut builds, ta tiden på hvor lang tid ting tar og lær deg å kjenne alle units.

Legg meg til på SC2: Darkfrog
    Koden min er 875
    Da kan vi ta noen treningskamper for de som vil, jeg er ikke så utrolig god selv, men kan kanskje lære bort et par ting.

11. gratulerer med silver shady :D. vet ikke om du har sett

http://sc2.no/forum/topic.php?id=472

tar fem min å skumme igjennom tre poster, kanskje du lærer noe?

lykke til :D

Reply

You must log in to post.

Feedback til StarCraft Norge

Tilbakemeldinger fra brukere er noe som er veldig viktig for oss i StarCraft Norge, uten dere har vi ingenting. Dersom dere er misfornøyde med noe, om det er tekniske problemer, funksjoner du vil se eller noe som helst annet som omfatter StarCraft Norge så setter vi veldig pris på å få beskjed.

Det er tre fortrukne måter å gjøre dette på:

http://bugtracker.sc2.no

Dette er en bugtracker som administratorer og moderatorer benytter oss av for å opprette feilmeldinger, nye funksjoner og for å behandle support henvendelser.

SC2.no/forum

Vi tar også imot tilbakemeldinger i forumet vårt. Dersom du melder noe inn her tar vi av oss opprettelsen av en ticket og sørger for at vi får med all info som trengs for å rette et eventuelt problem.

Epost

Vi tar selvfølgelig også imot epost. Henvendelser kan sendes til post [krælølalfa] sc2 [dot] no