Lefdal.com Starcraft 2 Cup (27 posts)

About This Topic

Tags

1. StarCraft Norge er stolte av å presentere en ny serie av turneringer sponset av elektrovare-leverandøren Lefdal Elektromarked A/S.
    Som følge av lansering av StarCraft 2 vil Lefdal.com i løpet av høsten sponse tre seperate turneringer med flotte premier.

Vi i SCNorge er meget fornøyde med dette samarbeidet, og har stor tro på at det vil være en skikkelig kick-off for det nye, norske StarCraft-miljøet som følge av lanseringen av StarCraft 2.

Premier

Som nevnt vil Lefdal, i samarbeid med Steelseries, stille med premier, og dette er premier SCNorge ikke har sett maken til før.
    For hver turnerning vil det bli disse premiene for første-, andre- og tredejeplass:

* 1. plass – 5000,- kroner
    * 2. plass – Gavekort til en verdi av 3000 NOK på Lefdal.com.
    * 3. plass – Playstation 3 sponset av Lefdal.com.

Med andre ord, en total premiepott til en verdi av over 30 000,- kroner.

Resten kan leses her:
    http://sc2.no/2010/07/28/lefdal-com-starcraft-2-cup/

Så kva syns folk om dette? :D

2. Faktisk helt utrolig bra, blir spennende å følge med fremover. Kanskje tom kvalle for en av de :)

3. Krei (Geisha)
    Member

Posted 1 month ago

Kjempebra initiativ!

En ting jeg er litt nyskjerrig på - er dette klarert med Blizzard? Hvis dere har vært i kontakt med Blizzard, har de stilt noen konkrete krav eller bedt om royalties?

4. Det siste der er vel litt viktig, siden man faktisk bryter terms of use for spillet hvis man spiller i en turnering som ikke er klarert:

http://eu.blizzard.com/en-gb/company/about/termsofuse.html

2. Additional License Limitations. The license granted to you in Section 1 is subject to the limitations set forth in Sections 1 and 2 (collectively, the "License Limitations"). Any use of the Service or any Game in violation of the License Limitations will be regarded as an infringement of Blizzard’s copyrights in and to the Service and/or Game. You agree that you will not, under any circumstances:

2.2 (b) to communicate or facilitate any commercial advertisement or solicitation;

2.3 use the Service for any “e-sports” or group competition sponsored, promoted or facilitated by any commercial or non-profit entity without Blizzard’s prior written consent;

Ikke at jeg tror dere vil ha noe problem å få godkjennelse, er jo helt vanvittig bra jobba, digger at dere blander invitational og kvalifisering.

5. EDIT: Har kontaktet Blizzard.

6. hvordan melder man seg på?

7. TheDecideR: Påmelding er ikke klart enda. Vi jobber med et turneringssystem her på siden som forhåpentligvis skal være klart til bruk i kvalikkturneringene.

8. nice

9. JAAA! Jævlig Nais!

Bra jobba folk og sponsorer...

Jeg går ut i fra at dette utelukkende er for nordmenn? Eller er det åpent for hele EU?

EU gir jo turneringen flest gode spillere, men sett fra sponsorenes side er det bedre markedsføring om det skjer innenland går jeg ut i fra.

Uansett, bra opplegg. 5k x 3 er jo nok til at folk faktisk gidder å pracce en del..

10. Utelukkende nordmenn ja :)

11. Veldig bra initiativ =D

12. Det som er fett med esport i 2010 kontra i 2000 er at nå har vi faktisk gamere med erfaring plassert ut på strategiske steder i bedriftene, tror det øker sjansen for slik sponsing og profilering rimelig mye. :D

13. råbra

14. Skulle fått dekket turneringen med casters, om det er noen som tør å begi seg utpå det.
    Herlige premier!

15. Ville nok anta at en hvis Kjartan kommer til å caste noen av gamesene

16. Jah, jeg ser dere skal hente 8 pros fra norge som skal mose oss, eller tar jeg heeelt feil?xD

17. @babyshrimp: Stemmer det. Det inviteres 8 av de dyktigste SC2 spillerne i Norge (baser på tidligere plasseringer i både norske og utenlandske turneringer). Samt er det er nok flere ukjente som kommer til å skape seg ett navn i den norske scenen etter dette med meget kreativt og dyktig spill.

Blir morro dette her ^^

18. Babyshrimp: Dette er ikke norsk tipping... Seff skal man invitere de man anser som best (eller så hadde most deg/oss) uansett.) Problemet er vel heller hvem utemom de åtte som kvalifiserer seg. Det er mange som ligger i skiktet mellom 5 og 20 som kan slå hverandre på en god dag...

19. Hvordan fungerer kvalikkene? Er det i form av oppmøte ett eller annet sted, eller foregår alt over B.NET? Skal absolutt melde meg på dette:)

20. Alt foregår på B.NET, men det vil bli oppmøte på IRC-kanalen vår. Detaljer om dette vil komme i en infonyhet snarest.

21. Dette er utrolig bra! Jeg har ikke sjanse til å vinne i det hele tatt, men jeg syntes alle burde være med på dette og få så mange folk som mulig i turneringen for å vise at dette er noe vi vil ha!
    Dette blir så heftig! :D

22. du må da prøve å melde deg på DF, du som er så "hardcore" :P

23. Døh, jeg danker ut dere casuals ihvertfall! Please liksom, jeg trenger ikke bruke tastatur i kampen mot deg engang!

Men ja, selvfølgelig skal jeg prøve meg, man må jo være med å støtte miljøet uansett hvor god man er.

24. så sant så sant DF (det med at man må støtte miljøet) og får melde meg på når den tid kommer slik at jeg kan brenne vekk all denne selvtilitien din collosi style :P

25. Jeg taper aldri, jeg bare velger å ikke vinne noen ganger. Du trenger mer enn collosus for å brenne vekk min selvtilit skal du vite. Jeg har vunnet et SC game ved å bruke selvtillit alene! Bygde ikke et eneste unit!

26. Kjøper ikke helt denne smacktalken gutter, på tide å teche opp til morra di og sånn. :)

27. blir genialt det her bare og legge seg i hardtrening da :D

men da blir det slik og forstå at turneringen foregår hjemmefra og ikke på en bestemt plass?

Reply

You must log in to post.

Feedback til StarCraft Norge

Tilbakemeldinger fra brukere er noe som er veldig viktig for oss i StarCraft Norge, uten dere har vi ingenting. Dersom dere er misfornøyde med noe, om det er tekniske problemer, funksjoner du vil se eller noe som helst annet som omfatter StarCraft Norge så setter vi veldig pris på å få beskjed.

Det er tre fortrukne måter å gjøre dette på:

http://bugtracker.sc2.no

Dette er en bugtracker som administratorer og moderatorer benytter oss av for å opprette feilmeldinger, nye funksjoner og for å behandle support henvendelser.

SC2.no/forum

Vi tar også imot tilbakemeldinger i forumet vårt. Dersom du melder noe inn her tar vi av oss opprettelsen av en ticket og sørger for at vi får med all info som trengs for å rette et eventuelt problem.

Epost

Vi tar selvfølgelig også imot epost. Henvendelser kan sendes til post [krælølalfa] sc2 [dot] no