Vennligst logg inn eller registrer. 24. mai 2018, 21:35

Skrevet av Emne: Overhaling  (Lest 5451 ganger)

OZI - SC2.no Leder

• SC2.no admin
  • Viking
    • Vis profil
Sv: Overhaling
« Svar #15 på: 4. desember 2014, 12:37 »
Idk hvorfor streamlista ikke funker, men ladder er fucked fordi serverne til sc2ranks er nede.
EDIT: Virker som sc2ranks bare jevnlig oppdaterer GM laddern.

Jeg har satt opp slik at ladderen oppdateres rett fra blizzard sine sider. Det er et lite problem med at oppdateringer gjøres av en annen server enn sc2serveren. Som vil si at infoen må legges inn på den andre serveren, noe som gjør at man må manuelt legge inn infoen til nye som skal på ladderen

Diffe

• Zealot
  • **
    • Vis profil
« Svar #16 på: 10. desember 2014, 10:51 »
Idk hvorfor streamlista ikke funker, men ladder er fucked fordi serverne til sc2ranks er nede.
EDIT: Virker som sc2ranks bare jevnlig oppdaterer GM laddern.

Jeg har satt opp slik at ladderen oppdateres rett fra blizzard sine sider. Det er et lite problem med at oppdateringer gjøres av en annen server enn sc2serveren. Som vil si at infoen må legges inn på den andre serveren, noe som gjør at man må manuelt legge inn infoen til nye som skal på ladderen

Hva med å bruke www.nios.kr og ha nye spillere som vil bli listet på ladderen registrere seg selv, slik som ble gjort med sc2ranks tidligere? :)

OZI - SC2.no Leder

• SC2.no admin
  • Viking
    • Vis profil
« Svar #17 på: 18. desember 2014, 09:51 »
Hva med å bruke www.nios.kr og ha nye spillere som vil bli listet på ladderen registrere seg selv, slik som ble gjort med sc2ranks tidligere? :)

Det blir fremdeles et problem med at man må bruke en annen side enn sc2no for å oppdatere siden.

Jeg driver å lager en plugin for at alt skal skje gjennom sc2no. (Det tar dessverre noe tid) Jeg har satt opp en konto mot blizzard sitt api for å kunne oppdatere oftere, så må jeg se om jeg skal legge opp til en "oppdater min ladder status"-type knapp i tillegg til autooppdateringer. Jeg har en fungerende versjon klar, men den må optimaliseres en del før jeg kan legge den inn på sc2no. Pr nå krever den for mye ressurser, noe som kan føre til det samme som skjer når man prøver legge inn twitch oppdateringene. Nemlig at siden krasjer. Etter implementasjonen på sc2no, må jeg teste litt for å se hvor ofte serveren klarer å kjøre oppdateringer. Det er teoretisk mulig å oppdatere ladderen hvert minutt, men da vil nok ikke mye annet fungere på siden.